Vážim si ťa
Pomôcky: klbko vlny
Priestor: trieda
Cieľ: oceniť druhých, hľadať v kamarátoch pozitíva, lepšie spoznať ľudí okolo seba
Postup:
Prvý žiak chytí koniec klbka do ruky a osloví niektorú osobu v triede
so slovami: Vážim si ťa, lebo .... (napr. sa nikdy nevzdávaš).....,
Vážim si ťa pre tvoju.....(napr. ochotu pomôcť). Zároveň mu hodí klbko
vlny a druhý žiak si niť zachytí na prst (vlna medzi prvým a druhým
žiakom ostane natiahnutá). Druhý žiak potom tiež hodí klbko ďalšiemu,
vysloví, prečo si ho váži, tretí žiak si vlnu zachytí na prst atď.
Postupne sa v triede vytvorí sieť. Učiteľ by mal citlivo usmerňovať
postup, aby v skupine neostal mimo siete.
V záverečnej reflexii
deti môžu vyjadriť, čo ich v priebehu hry najviac potešilo, prekvapilo,
čo o druhých doteraz nevedeli, čo bolo náročné atď.
Môj piktogram
Pomôcky: papier, kartička, pastelky, fixky
Priestor: trieda
Cieľ: zamyslieť sa, čo každého vystihuje, čo je pre každého dôležité
Postup:
Každý žiak nakreslí na papier piktogram, ktorý ho najlepšie vystihuje.
Po dokončení každý vysvetlí, prečo zvolil dané tvary, farby a pod. Z
piktogramov sa vytvorí nástenka v triede.
Alternatíva – Po
nakreslení piktogramov ich pozbierame a žiaci hádajú, ktorý piktogram
patrí komu a čo ním chcel autor vyjadriť.
Prajem ti...
Pomôcky: papier, pero
Priestor: trieda
Postup:
Každý žiak napíše na hornú časť papiera svoje meno. Potom sa papiere
všetkých žiakov rozmiestnia po triede a žiaci chodia od jedného papiera k
druhému a každému napíše, čo spolužiakovi želá, o čom vie, že by ho
potešilo.
Žádné komentáře:
Okomentovat