pondělí 30. září 2013

SELF-PERCEPTION ACTIVITIES - CZECH



Peříčko letí

Žáci sedí, stojí v kruhu a zkusí si posílat imaginární lehké, jemné a nadýchané peříčko, které si po fouknutí sedne kamarádovi na rukáv, vlasy, spadne těsně před něj apod. - reakce závisí na bezprostřednosti a představivosti dětí.
Reflexe – co jsi cítil, jak se ti to líbilo atd.


Co mám na sobě rád/a, co umím dobře

Pomůcky – papír, pastelky, fixy
Cíl – rozvoj schopnosti sebehodnocení

Nejprve si se žáky popovídáme o kladných a záporných vlastnostech, uvedeme příklady. Poté si žáci vezmou papír, pastelky, mohou si vybrat místo ve třídě, kde by nebyli rušeni ostatními a chvíli uvažují nad svými kladnými a zápornými vlastnostmi.
Obkreslí si svou ruku na papír a do každého prstu uvedou svou kladnou vlastnost, případně napíší, co umí dobře dělat.
Ruku si následně mohou vybarvit, vyzdobit různými motivy.
V závěrečné reflexi si žáci povídají o svých vlastnostech, jestli pro ně bylo obtížné vybrat pět různých kladných vlastností apod. Pokud některý žák bude mít problém s vybíráním vlastností, ostatní mu mohou pomoci.


Brčkádo

Pomůcky – brčka na limonádu
Cíl – koncentrace, sebekázeň, rozvoj jemné motoriky

Jedná se o hru mikádo hranou se svazkem dvou až tří desítek brček na limonádu. Nejprve si brčka srovnáme v hrsti, potom svazek opřeme kolmo o stůl a naráz ho pustíme. Brčka popadají na hromádku, všelijak, křížem přes sebe. Z hromádky pak opatrně odebíráme brčko po brčku až do chvíle, než se některé z ostatních ležících brček pohne. V tom případě vrátí dotyčný brčko, které právě odebíral zpět a na řadě je další. Kdo má nejvíce brček, vyhrál.

Žádné komentáře:

Okomentovat